dc.contributor.author | Konradsen, Pål | |
dc.date.accessioned | 2009-08-17T12:18:41Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier | Seksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department of Physical Education | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/171410 | |
dc.description | Masteroppgave – Norges idrettshøgskole, 2009. | en |
dc.description.abstract | Hensikten med min masteroppgave kan uttrykkes gjennom min hovedproblemstilling: ”Hva kjennetegner fotballtilbudet i offentlig og privat skole?”. Jeg sett spesielt på skolenes mål med tilbudet, skolenes rammebetingelse, innholdet i tilbudet, elev- og lærerforutsetninger, samt hvilken organisering og metode som benyttes på praksisfeltet. Jeg har benyttet kalitativt intervju. En lærer og tre spillere fra hver av skolene er blitt intervjuet, og det er datamaterialet fra disse samtalene som danner grunnlaget for mine resultater. Funnene i studien kan oppsummeres ut fra de seks underområdene jeg viet spesiell oppmerksomhet. Underområdene har utgangspunkt i av den didaktiske relasjonsmodellen, med enkelte tilpasninger. | en |
dc.format.extent | 809439 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | nob | en |
dc.subject | fotball | en |
dc.subject | ungdom | en |
dc.subject | undervisning | en |
dc.subject | læring | en |
dc.subject | videregående skole | en |
dc.title | Hva kjennetegner fotballtilbudet i offentlig og privat skole? : intervju av lærere og elever | en |
dc.type | Master thesis | en |