Browsing Brage NIH by Author "Ørbæk, Trine"
Now showing items 1-3 of 3
-
Sårbarhet som profesjonsetisk kompetanse? En metarefleksjon basert på undervisning i skapende dans i høyere utdanning
Ørbæk, Trine; Engelsrud, Gunn Helene (Peer reviewed; Journal article, 2019)This article asks whether experience of vulnerability can be given relevance in relation to professional ethical competence in teacher education: Can we obtain credible knowledge about the importance of teacher educator’s ... -
Skapende dans i en skolekontekst – et forskningsfelt?
Ørbæk, Trine; Engelsrud, Gunn (Peer reviewed; Journal article, 2019)Hensikten med denne artikkelen er først å synliggjøre to sentrale premisser for å kalle skapende dans en fagtradisjon, deretter å undersøke hva som skal til for å kalle noe et forskningsfelt og hvordan skapende dans som ... -
Å skape dans i kroppsøvingslærerutdanning: Studenters erfaring
Ørbæk, Trine (Doctoral thesis, 2018)Temaet for denne avhandlingen er dans i kroppsøvingsfaget, og den er skrevet som en monografi. Å skape dans har inngått som et delemne i kroppsøvingsfaget siden 1960, men nyere forskning viser at det er et stort gap mellom ...