• Barndommens landskap: En studie av unge voksnes minner i møte med barndommens nærnatur 

      Fasting, Merete Lund; Høyem, Jannicke; Bischoff, Annette (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      I denne studien undersøker vi hvilke minner som kommer til syne når unge voksne møter barndommens nærnatur igjen, og hvordan kan vi forstå disse minnene. Arbeidet tar utgangspunkt i en kulturell fenomenologisk forståelse. ...
    • Freedom, joy and wonder as existential categories of childhood: Reflections on experiences and memories of outdoor play 

      Fasting, Merete Lund; Høyem, Jannicke (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      This study conveys how young adults reflect upon their childhood experiences and memories of outdoor play, friluftsliv and outdoor places. Inspired by a phenomenological approach, we conducted walking interviews in nature ...
    • The Jacket: Making sustainable clothing choices in outdoor education 

      Beames, Simon; Høyem, Jannicke; van Kraalingen, Imre; Eriksen, Jørgen Weidemann; Vold, Thomas; Abelsen, Kristian; Rosenberg, Axel; Augestad, Trond (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      Amidst a vast jungle of products, brands, materials, labels, and systems of global trade and production, it has become increasingly challenging to make consumption choices that may be considered “sustainable”. This inquiry ...
    • Outdoor recreation and environmentally responsible behavior 

      Høyem, Jannicke (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Outdoor recreation is widely believed to promote environmentally responsible behavior. However, based on qualitative interviews with trekkers in Jotunheimen National Park, a mountainous area in Norway, this study questions ...
    • Vi graver oss ned i friluftslivsfagets didaktikk 

      Høyem, Jannicke (Journal article; Peer reviewed, 2010-02)
      Denne artikkelen omhandler friluftslivsfagets didaktikk og studenters læring om denne. Spørsmålet som reises er hvordan læring gjennom friluftsliv kan gi læring om friluftslivsfagets didaktikk. Konteksten for prosjektet ...