Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHøyem, Jannicke
dc.date.accessioned2010-05-12T07:39:33Z
dc.date.available2010-05-12T07:39:33Z
dc.date.issued2010-02
dc.identifierSeksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department of Physical Education
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2010, 94(1), 67-78en_US
dc.identifier.issn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/170617
dc.descriptionI Brage finner du siste tekst-versjon av artikkelen, og den kan inneholde ubetydelige forskjeller fra forlagets pdf-versjon. Forlagets pdf-versjon finner du på www.idunn.no: http://www.idunn.no/ts/npt/2010/01 / In Brage you'll find the final text version of the article, and it may contain insignificant differences from the journal's pdf version. The original publication is available at www.idunn.no: http://www.idunn.no/ts/npt/2010/01en_US
dc.description.abstractDenne artikkelen omhandler friluftslivsfagets didaktikk og studenters læring om denne. Spørsmålet som reises er hvordan læring gjennom friluftsliv kan gi læring om friluftslivsfagets didaktikk. Konteksten for prosjektet er friluftslivsutdanning på høgskolenivå. Gjennom aksjonsforskning er målet å legge et empirisk grunnlag for å drøfte hvordan ulike dimensjoner ved friluftslivsfaget og friluftslivsfagets didaktikk kan tydeliggjøres gjennom undervisning. Resultatene belyser hvordan interaksjon mellom kunnskap og handling i friluftslivsfaglig undervisning kan synliggjøre fagdidaktiske problemstillinger og ulike sider ved faget, og tydeliggjør hvordan en kan dra veksler på denne dialektikken i et undervisningsopplegg om friluftslivsfagets didaktikk.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.publisherUniversitetsforlageten_US
dc.subjectfriluftsliven_US
dc.subjectfriluftslivsfagen_US
dc.subjectdidaktikken_US
dc.subjectlæringen_US
dc.titleVi graver oss ned i friluftslivsfagets didaktikken_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.subject.nsiVDP::Social science: 200::Education: 280::General education: 281en_US
dc.source.pagenumber67-78


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel