Show simple item record

dc.contributor.authorØen, Anders
dc.date.accessioned2012-08-08T11:23:52Z
dc.date.available2012-08-08T11:23:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifierSeksjon for kultur og samfunn / Department of Cultural and Social Studies
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/171719
dc.descriptionMasteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2012no_NO
dc.description.abstractDenne studien går i dybden på den norske fjernsynskanalen TV 2 sin dekning av sykkelrittet Tour de France. Oppgaven presenterer en narrativ analytisk tolkning av hvordan mediene jobber med å skape attraktive sportssendinger og hvordan de kommuniserer med sitt publikum. Studien benytter TV 2s Tour de France program fra 2011 som utgangspunkt for å analysere kanalens forståelse av sportsunderholdning, og utdyper blant annet hvilke historier sportsredaksjonen presenterer, historienes innhold og oppbygning, og hvordan historiene formidles. I jakten på svar tar oppgaven for seg diskurs-, narrativ- og retorisk-teoretiske betraktninger for å belyse hvordan vi som tvpublikum kan forstå medienes budskap og agenda.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectmasteroppgaverno_NO
dc.subjectsyklingno_NO
dc.subjectidrettno_NO
dc.subjectfjernsynno_NO
dc.subjectmediano_NO
dc.subjectlagtemporittno_NO
dc.titleTour de France som tv-underholdning: en narrativ analyse av TV 2s sykkelsatsingno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record