Blar i Norges idrettshøgskole på emneord "sosiale medier"
Viser treff 1-8 av 8
-
The creation of fan engagement through social media: A study of Norwegian elite football clubs
(Master thesis, 2021)Social media puts football clubs in an ideal position to reach fans, and to establish and foster interactive, long-term relationships with them. Also, the large number of followers indicates that fans appreciate sport ... -
Effect of Smartphone Usage on Mental Health and Sport Performance among Canadian Athletes: A Multiple Case Study
(Master thesis, 2020)The purpose of this multiple case study was to investigate smartphone usage in a sample of Canadian athletes. More precisely, the study had three objectives, namely to examine (a) experiences and features of smartphone ... -
Fotballfrue og gjengen: selvpresentasjon, kropp, trening og kjønn: Norges mest populære personlige bloggere: en innholdsanalyse av tekst og bilder
(Master thesis, 2014)Denne oppgaven omhandler blogger og selvpresentasjon, og formålet har vært å besvare tre problemstillinger. Hovedproblemstillingen er ”hvordan kan selvpresentasjon av Norges mest populære personlige blogger tolkes?”, og ... -
Idrettsarrangementers bruk av sosiale medier for merkevarebygging: En komparativ case-studie
(Master thesis, 2022)Den økende digitaliseringen i samfunnet har ført til et større fokus på bruk av sosiale medier som markedsføringskanal. Denne masteroppgaven har forsøkt å undersøke hvordan sosiale medier kan brukes som markedsføringskanal ... -
Markedsverdien til individuelle toppidrettsutøvere: En kvalitativ studie om individuelle sponsoravtaler og viktige faktorer for toppidrettsutøveres markedsverdi
(Master thesis, 2021)Sponsing er en viktig del av mange bedrifters markedsføringsarbeid, og store deler av ressursene som blir brukt på sponsing går til idrett. Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilke faktorer som er viktige for ... -
Motivational Consequences of Self-Tracking and Sharing of Training Data among Elite Endurance Athletes
(Master thesis, 2022)In the current study, we investigated how self-tracking with modern sports watches and sharing of training data via the social network Strava psychologically influences Norwegian elite middle- and long-distance runners and ... -
The role of social media in creating a hot spot mountaineering destination: the Trolltunga case
(Master thesis, 2018)The study is to show how social media can create hotspot mountaineering destination from the remote wild place. It is the detailed study on the link of social media and hiking experience in Trolltunga. Trolltunga is used ... -
Ungdom sin kjennskap og haldningar til kosthald og kropp: Skulen og sosiale medium si rolle og posisjon i utvikling av kjennskap og haldningar til kosthald og kropp
(Master thesis, 2022)Målet med denne studien er å sjå nærmare på ungdom sin kjennskap og haldningar til kosthald og kropp, og sosiale medium og skulen sin posisjon i utviklinga av denne kjennskapen og haldningane. Val av tema har sin bakgrunn ...