Blar i Masteroppgaver / Master's theses på emneord "kommersialisering"
Viser treff 1-4 av 4
-
Fra Sørumsand til Rotterdam: Odds Ballspillklubbs møte med profesjonaliseringsprosessen i norsk fotball
(Master thesis, 2013)Denne studien omhandler den norske fotballklubben Odds Ballklubbs møte med profesjonaliseringsprosessen i norsk fotball. Hensikten med studien er å belyse hva slags indre og ytre faktorer som har påvirket profesjonaliseringen ... -
Fremveksten av frikjøring som et moderne fenomen: frikjøring - innhentet av sportifisering?
(Master thesis, 2014)Oppgaven tar for seg hvordan frikjøring som et moderne fenomen, har vokst frem til å bli den aktivitet vi kjenner til i dag. Tidsperioden oppgaven tar for seg spenner fra midten av 1800-tallet og fram til i dag, ... -
Professional sponsorships in a Norwegian context: Exploring the relationships between national sport federations and their sponsors
(Master thesis, 2019)The size of sport sponsorships has grown massively in recent years as a result of commercialization of the sport sector. Large national sport federations today get an increasingly significant portion of their income from ... -
Value co-creation among stakeholders in a commercial sport event: The case of X Games Norway
(Master thesis, 2018)X Games Norway was the first large-scale sport event in Norway that was solely hosted by commercial companies. Since the Norwegian sport system is highly institutionalized under the umbrella of the Norwegian Olympic and ...