Blar i Masteroppgaver / Master's theses på emneord "praksis"
Viser treff 1-7 av 7
-
Alpintrenarar og kjønn i trenarverksemda: Ei kvalitativ undersøking av kjønn si betydning for alpintrenarar sine opplevingar og erfaringar i feltet
(Master thesis, 2023)Dette er ei masteroppgåve i idrettsvitskap som er utarbeida ved institutt for idrett og samfunnsvitskap ved Norges Idrettshøgskule. Fleire studiar viser at idretten er ein mannsdominert arena, kor trenarfeltet er særskilt ... -
Elevstipendiatene i folkehøgskolen: et praksisår som lærer: fanget mellom barken og veden: en kvalitativ studie om utvalgte elevers grunner for å bli elevstipendiat i folkehøgskolen
(Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven setter fokus på elevstipendiatene i folkehøgskolen. Hensikten er å belyse hvilke grunner utvalgte elevstipendiater oppgir for å bli sitt 2. år ved folkehøgskolen som elevstipendiat. Forskningsspørsmålet ... -
Fotballpraksis i videregående skole og klubb: En kvalitativ studie om en lærers og en treners fotballpraksis, samt hvordan disse fotballpraksisene oppleves av elever/spillere
(Master thesis, 2020)Med utgangspunkt i læring, likheter og forskjeller ble det i denne studien undersøkt fotballpraksis på en videregående skole og i en klubb. Med fotballpraksis menes praksis i faget toppidrett fotball i den videregående ... -
Hvordan opplever faglærerstudenter i kroppsøving og idrettsfag praksisopplæringen i utdanningen sin?
(Master thesis, 2018)Denne masteravhandlingen er gjennomført ved Seksjon for kroppsøving og pedagogikk, på Norges idrettshøgskole. Oppgavens tema er skolepraksis for faglærerstudenter i kroppsøving og idrettsfag, og hensikten er å undersøke ... -
Intensjon og realitet: Ei undersøking om læring i praksisundervisninga ved Norges Idrettshøgskole
(Master thesis, 2013)Denne studien tek for seg praksisperioden for studentar på Praktisk-pedagogisk utdanning ved Norges Idrettshøgskole med fokus på kva dei lærer og korleis utdanninga påverkar denne læringsprosessen. Formålet med studien ... -
«Jeg har aldri snakket sånn her om veiledninga mi før»: En kvalitativ analyse av kunnskapsbasen praksisveiledere ved kroppsøvingslærerutdanning benytter og besitter i møte med studenter
(Master thesis, 2020)Dette er en masteroppgave i idrettsvitenskap ved Norges idrettshøgskole (NIH), Seksjon for kroppsøving og pedagogikk. Formålet med studien er å undersøke hvilke former for kunnskap som preger praksisveilederes arbeid med ... -
”Om man inte stoppar upp, är det omöjligt att lära sig”: vilka reflektionsprocesser utspelas i en rehabiliteringsinstitution under aktionsforskningsprojektet "Natur och rehabilitering"
(Master thesis, 2011)Denna masteruppsats är en kvalitativ studie som utvecklats genom en deltagelse i aktionsforskningsprojektet ”Natur og rehabilitering”. Syftet var att observera praktikernas reflektionsprocesser under projektets gång. Det ...