Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorRavlo, Julie
dc.date.accessioned2011-07-06T10:07:24Z
dc.date.available2011-07-06T10:07:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifierSeksjon for kultur og samfunn / Department of Cultural and Social Studies
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/171556
dc.descriptionMasteroppgave – Norges idrettshøgskole, 2011.en_US
dc.description.abstractStudien ønsker å undersøke hvilke faktorer som kan ha forårsaket sviktende måloppnåelse i prosessen med merkebygging av Norges Fotballforbunds (NFF) seriesystem, ”Toppserien”. For å kunne besvare dette tar studien utgangspunkt i merkebyggingsteori og interessentteori. Studien fokuserer på merkebygging i idrett og faktorer som kan være avgjørende for å bygge sterke merker. For å belyse temaet utvikles et teoretisk rammeverk for merkebygging i idrett (side 44), hvor modellen argumenterer for å balansere det klassiske merkebyggingsperspektivet, som fokuserer på merkeelementer og markedsføringsverktøy, med det organisatoriske perspektivet som ivaretar organisasjonselementene. Sik vil intern og ekstern merkebygging vektlegges også på idrettsfeltet. Modellen kan benyttes som merkebyggingsverktøy for idrettsorganisasjoner som ønsker å styrke merker som en del av sin verdiskapning.en_US
dc.language.isonoben_US
dc.subjectmerkevarebygging
dc.subjecttoppidrett
dc.subjectfotball
dc.subjectkvinner
dc.subjectteorier
dc.titleMerkebygging i norsk toppfotball: hvordan opparbeide en merkevare i idrett med Norges fotballforbunds seriesystem, "Toppserien" , som utgangspunkt?en_US
dc.typeMaster thesisen_US


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel