Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorJakhelln, Emilie Bratt
dc.date.accessioned2013-11-26T13:38:10Z
dc.date.available2013-11-26T13:38:10Z
dc.date.issued2013
dc.identifierSeksjon for coaching og psykologi / Department of Coaching and Psychology
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/171918
dc.descriptionMasteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2013no_NO
dc.description.abstractDet er populært å benytte ulike teknikker fra idretten, for å forbedre prestasjon i næringslivet. På tross av dette, foreligger det lite evidensbasert forskning på feltet. Er det grunnlag for denne typen overføringsverdi? Målet med studien var å undersøke om det finnes overføringsverdi mellom det å prestere under press i idrett, til det å prestere under press i media. Deltageres opplevelse av det å prestere på et direktesendt tv-debattprogram ble undersøkt sammen deres prestasjon samt idretts- og medieerfaring. Resultatene ble analysert i lys av Social Self Preservation Theory og Self-efficacy teorien.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.subjectidrettno_NO
dc.subjectmediano_NO
dc.subjecterfaringno_NO
dc.subjectprestasjonerno_NO
dc.subjectfjernsynno_NO
dc.subjectselvtillitno_NO
dc.subjectstressno_NO
dc.titleEr idrettserfaring god medietrening?: En studie av om man presterer bedre på direkten i TV, hvis man har idrevet med organisert idrettno_NO
dc.typeMaster thesisno_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel