dc.contributor.author | Arnstad, Gunnar Sundsfjord | |
dc.date.accessioned | 2016-08-15T12:22:16Z | |
dc.date.available | 2016-08-15T12:22:16Z | |
dc.date.issued | 2016-08-15 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2399198 | |
dc.description | Masteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2016 | nb_NO |
dc.description.abstract | Formålet med denne studien er å belyse hvilke synspunkter idrettslærere og elever på to
videregående skoler med programfaget ‹‹toppidrett fotball›› har om vurderingspraksisen
i toppidrettsfaget, relatert til hva de mener er hensikten med faget. To lærere og to
elever ved hver skole, totalt åtte informanter. I bearbeidingen av materialet ble det
benyttet en temasentrert analyse for å skildre lærere og elevers synspunkter rundt de
aktuelle temaene i problemstillingen.
Siden vekten ligger på lærerne og elevenes synspunkter og opplevelser er den
oppfattede, den gjennomførte og den erfarte læreplan (Goodlad) i fokus. Teorien består
videre av litteratur og teori om tilrettelegging av fotballundervisning, vurdering og et
sosiokulturelt perspektiv på læring (Vygotsky) som setter fokus på de sosiale
relasjonene mellom lærere og elever. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | nih | nb_NO |
dc.subject | masteroppgaver | nb_NO |
dc.subject | vurdering | |
dc.subject | fotball | |
dc.subject | toppidrett | |
dc.subject | elever | |
dc.subject | lærere | |
dc.subject | videregående skole | |
dc.title | Vurderingspraksisen i "toppidrett fotball" - i tråd med fagets formål?: en kvalitativ studie av lærere og elevers opplevelse av vurderingspraksisen - relatert til hva de mener er hensikten med faget | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.description.localcode | Seksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department of Physical Education | nb_NO |