Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorArnstad, Gunnar Sundsfjord
dc.date.accessioned2016-08-15T12:22:16Z
dc.date.available2016-08-15T12:22:16Z
dc.date.issued2016-08-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2399198
dc.descriptionMasteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2016nb_NO
dc.description.abstractFormålet med denne studien er å belyse hvilke synspunkter idrettslærere og elever på to videregående skoler med programfaget ‹‹toppidrett fotball›› har om vurderingspraksisen i toppidrettsfaget, relatert til hva de mener er hensikten med faget. To lærere og to elever ved hver skole, totalt åtte informanter. I bearbeidingen av materialet ble det benyttet en temasentrert analyse for å skildre lærere og elevers synspunkter rundt de aktuelle temaene i problemstillingen. Siden vekten ligger på lærerne og elevenes synspunkter og opplevelser er den oppfattede, den gjennomførte og den erfarte læreplan (Goodlad) i fokus. Teorien består videre av litteratur og teori om tilrettelegging av fotballundervisning, vurdering og et sosiokulturelt perspektiv på læring (Vygotsky) som setter fokus på de sosiale relasjonene mellom lærere og elever.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectnihnb_NO
dc.subjectmasteroppgavernb_NO
dc.subjectvurdering
dc.subjectfotball
dc.subjecttoppidrett
dc.subjectelever
dc.subjectlærere
dc.subjectvideregående skole
dc.titleVurderingspraksisen i "toppidrett fotball" - i tråd med fagets formål?: en kvalitativ studie av lærere og elevers opplevelse av vurderingspraksisen - relatert til hva de mener er hensikten med fagetnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodeSeksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department of Physical Educationnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel