dc.contributor.author | Dahl, Tinus | |
dc.date.accessioned | 2017-07-04T12:39:32Z | |
dc.date.available | 2017-07-04T12:39:32Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/2447770 | |
dc.description | Masteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2017 | nb_NO |
dc.description.abstract | Denne studien har hatt til hensikt å se nærmere på hvordan utøvere i individuelle vinteridretter benytter hverandre til utvikling. Hvilke betraktninger som må bli tatt for dannelse av en kultur for samarbeid mellom konkurrenter blir også lagt frem. Målet med studien har vært å gi praktiske eksempler og anbefalinger på temaet for trenere ute i felten. Semistrukturerte intervjuer med fem trenere med som har jobbet med syv forskjellige landslag i idrettene alpint, langrenn og skiskyting ble benyttet for å samle inn data. For å se etter kjennetegn blant lagene sin praksis gjennomgikk intervjutranskriptene en induktiv datadreven tematisk analyse ved bruk av programmet MAXQDA 12. Funnene har blitt studert i lys av Lave og Wenger (1991) sin situerte læringsteori. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | samarbeid | nb_NO |
dc.subject | individualitet | nb_NO |
dc.subject | trenere | nb_NO |
dc.subject | toppidrett | nb_NO |
dc.subject | vinter | nb_NO |
dc.subject | nih | nb_NO |
dc.subject | masteroppgaver | nb_NO |
dc.title | Samarbeidsvillige individualister: hvordan benytter utøvere hverandre til utvikling - en kvalitativ studie av trenere på elitenivå i individuell vinteridrett | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.description.localcode | Seksjon for coaching og psykologi / Department of Coaching and Psychology | nb_NO |