Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHansen, Arvid Moen
dc.date.accessioned2017-08-14T11:20:17Z
dc.date.available2017-08-14T11:20:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2450631
dc.descriptionMasteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2017nb_NO
dc.description.abstractFotball er en idrett som spilles organisert av veldig mange barn både i Norge og i verden generelt. Ansvaret for at disse barna får en god idrettsopplevelse og rammer til å utvikle seg som utøvere i idretten faller nesten utelukkende på frivillige foreldretrenere. Frivillighet karakteriseres som noe et menneske gjør på sin fritid av egen fri vilje, og som individet finner attraktivt og meningsfullt (Stebbins, 1996), men veldig mange foreldretrenere har liten formell utdannelse innenfor trenerrollen (Conroy & Coatsworth, 2006; Ronglan, 2016). Klubbene har samtidig et ansvar for å skape trygge rammer for sine aktiviteter, og bidra til blant annet kompetanseøkning hos alle de ansatte og frivillige (Norges Fotballforbund, 2016). På bakgrunn av dette har denne masteroppgaven blitt utarbeidet. Hensikten er å belyse hvilke rammer klubben setter for sin barnefotball, hvilke tiltak de gjør for å øke kompetansen hos foreldretrenerne, og hvilke synspunkter trenerne har på hva klubben gjør. For å samle inn data har forsker besøkt en fotballklubb i Oslo, hvor det har blitt gjennomført et individuelt intervju med sportslig leder for barnefotballen, og et fokusgruppeintervju med fire foreldretrenere fra barnefotballen.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectfotballnb_NO
dc.subjectfrivilligenb_NO
dc.subjectforeldrenb_NO
dc.subjectkompetansenb_NO
dc.subjectnihnb_NO
dc.subjectmasteroppgavernb_NO
dc.titleKlubbstyring og kompetanseøkning hos foreldretrenere i barnefotball: et studie av en fotballklubb med perspektiv fra klubb og trenerenb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodeSeksjon for coaching og psykologi / Department of Coaching and Psychologynb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel