Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorBernås, Thomas Bach
dc.date.accessioned2018-07-02T08:02:42Z
dc.date.available2018-07-02T08:02:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2503889
dc.descriptionMasteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2018nb_NO
dc.description.abstractProsjektets hensikt har vært å undersøke hvordan et utvalg elever på 10. trinn opplever underveisvurdering i kroppsøving, inkludert bruk og vektlegging av vurderingskriterier i tilknytning til læreplan og vurderingsforskrifter, samt erfaring med ulike vurderingsformer. Informasjon fra åtte elever ved to skoler i Oslo er samlet inn ved hjelp av kvalitative, semistrukturerte intervjuer. De teoretiske rammene for undersøkelsen omfatter blant annet skolepolitiske dokumenter som knytter sammen de didaktiske faktorene og systemene læreplan, undervisning og vurdering. Videre knyttes dette til pedagogisk litteratur om ulike sider ved de tre systemene, forholdet mellom læring og vurdering, hensikt med læring i kroppsøving og fagets kompetansebegrep med tilhørende vurderingskriterier. Sentralt i dette er uttrykket "assessment literacy", eller det fornorskede ordet vurderingsliterat. Det beskriver vurderingskompetanse som forutsetninger for samhandling i vurderingsarbeid og fremheves som et viktig bidrag for å løse utfordringer som oppgavens funn avdekker.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectnihnb_NO
dc.subjectmasteroppgavernb_NO
dc.subjectkroppsøving
dc.subjectvurdering
dc.subjectelever
dc.subjectungdomsskolen
dc.title"Du burde jo ikke være Messi for å få en veldig god karakter": En kvalitativ studie av et utvalg 10. klasseelevers opplevelser av underveisvurdering i kroppsøvingnb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodeSeksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department for Physical Educationnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel