dc.contributor.author | Eriksson, Peter | |
dc.date.accessioned | 2015-05-22T09:27:21Z | |
dc.date.available | 2015-05-22T09:27:21Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11250/283927 | |
dc.description | Masteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2014 | nb_NO |
dc.description.abstract | Formålet med denne masteroppgaven er å teste ut hvilken effekt et program med
mestringsfokusert klima har på utøvere som satser på idretten tennis og har stor ukentlig
treningsmengde.
Dette er gjort ved å gjennomføre et intervensjonsstudie med lærere og tenniselever på
Wang toppidrett Oslo. En intervensjon basert på to pedagogiske intervensjonsverktøy
med fokus på mestring ble pilottestet i løpet av høsten 2013. Det ene verktøyet kalles
for ALM (anstrengelse, læring og mistak) og har fokus på innsats. Det andre verktøyet
kalles for FOKUS 4 (taktikk/spillemønster, fotarbeid, teknikk og glede) og har fokus på
strategi i spillet. | nb_NO |
dc.language.iso | nob | nb_NO |
dc.subject | tennis | |
dc.subject | motivasjon | |
dc.subject | mestring | |
dc.subject | læring | |
dc.subject.other | nih | |
dc.subject.other | masteroppgaver | |
dc.title | Positiv coaching på Wang Toppidrett Tennis: ALM & FOKUS 4 - en mestringsfokusert intervensjon med mål om å øke troen på læring, motivasjonskvalitet og selvreguleringsferdigheter blant elevene | nb_NO |
dc.type | Master thesis | nb_NO |
dc.description.localcode | Seksjon for coaching og psykologi / Department of Coaching and Psychology | nb_NO |