dc.contributor.author | Abelsen, Kristian | |
dc.contributor.author | Leirhaug, Petter Erik | |
dc.contributor.author | Mandelid, Mathias Brekke | |
dc.date.accessioned | 2023-03-02T08:36:57Z | |
dc.date.available | 2023-03-02T08:36:57Z | |
dc.date.created | 2022-11-10T15:23:01Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.citation | Acta Didactica Norden. 2022, 16(3), Artikkel 10. | en_US |
dc.identifier.issn | 2535-8219 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11250/3055179 | |
dc.description | Dette verket er lisensiert under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. | en_US |
dc.description.abstract | Friluftsliv og vurdering i kroppsøving står fram som utfordrande å innfri etter Læreplan for Kunnskapsløftet 2006 sine intensjonar. Denne studien undersøker korleis fem lærarar beskriv vurderingsarbeid etter å ha gjennomført 12 timar friluftslivsundervisning i kroppsøving på Vg1. Lærarane deltok i eit aksjonsforskingsprosjekt og vart intervjua i etterkant av friluftslivsundervisninga. Studien syner at det ikkje er automatikk i at lærarar med kompetanse i friluftsliv og god forståing for læreplan og vurdering, operasjonaliserer og legg til rette for å integrere vurdering som del av friluftslivsundervisninga i kroppsøving. Lærarane har vektlagt sosial kompetanse og samarbeid i undervisninga og ser dette som grunnleggande for å skape gode naturopplevingar for elevane. Det kjem fram korleis friluftsliv med eit slikt innhald balanserer ein dominerande idretts- og prestasjonsorientert kroppsøvingspraksis og kan bidra til endring. Kva gjeld vurdering synast lærarane meir usikre, både på korleis og i kva grad dei skal vurdere elevane i friluftsliv. Dei søker ny forståing og formative tilnærmingar, men omtalen av gjennomført vurderingsarbeid er prega av tradisjonelle tankemønster omkring vurdering. Funn syner eit behov for å gå opp nye stigar i skulen sitt læringslandskap for friluftsliv, både kva gjeld vurdering og korleis skape verdifullt friluftsliv i kontekst av kroppsøving. | en_US |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.subject | action-research | en_US |
dc.subject | aksjonsforsking | en_US |
dc.subject | assessment | en_US |
dc.subject | didaktikk | en_US |
dc.subject | friluftsliv | en_US |
dc.subject | kroppsøving | en_US |
dc.subject | outdoor education | en_US |
dc.subject | physical education | en_US |
dc.subject | upper secondary school | en_US |
dc.subject | vidaregåande skule | en_US |
dc.subject | vurdering | en_US |
dc.title | Vurdering i kroppsøving for livslang friluftslivsglede | nno-NO |
dc.title.alternative | Assessment in physical education for lifelong enjoyment of friluftsliv | en_US |
dc.type | Peer reviewed | en_US |
dc.type | Journal article | en_US |
dc.description.version | publishedVersion | en_US |
dc.rights.holder | © 2022 Mathias Brekke Mandelid, Kristian Abelsen, Petter Erik Leirhaug | en_US |
dc.source.pagenumber | 17 | en_US |
dc.source.volume | 16 | en_US |
dc.source.journal | Acta Didactica Norden | en_US |
dc.source.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5617/adno.8351 | |
dc.identifier.cristin | 2072019 | |
dc.description.localcode | Institutt for lærerutdanning og friluftslivsstudier / Department of Teacher Education and Outdoor Studies | en_US |
dc.source.articlenumber | 10 | en_US |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |