Browsing Norges idrettshøgskole by Subject "avtaler"
Now showing items 1-4 of 4
-
Exploring Norwegian sponsors´ strategic management of sponsorship portfolios: A qualitative case study
(Master thesis, 2021)The increasing professionalization of sponsorships has led to a more demanding sponsorship market both for sponsors and sponsees. This master thesis has aimed to investigate consumer-response-focused considerations that ... -
Idrettsarrangementers arbeid med sponsorer: En case-studie
(Master thesis, 2023)Sponsormarkedet er en av de raskest voksende markedsføringsplattformene både nasjonalt og internasjonalt. Eksisterende forskning omhandler i stor grad hvordan sponsoravtaler virker, og analyserer sponsoravtaler fra sponsorens ... -
Implementering av samarbeid mellom nasjonale antidopingorganisasjoner: en studie i bilateralt samarbeid
(Master thesis, 2011)Formålet med studien er å undersøke bilaterale antidopingavtaler som ser ut til å være en strategi World Anti Doping Agency (WADA) i økende grad benytter i arbeidet med å harmonisere det internasjonale antidopingarbeidet. ... -
Markedsverdien til individuelle toppidrettsutøvere: En kvalitativ studie om individuelle sponsoravtaler og viktige faktorer for toppidrettsutøveres markedsverdi
(Master thesis, 2021)Sponsing er en viktig del av mange bedrifters markedsføringsarbeid, og store deler av ressursene som blir brukt på sponsing går til idrett. Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilke faktorer som er viktige for ...