Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorOmmundsen, Yngvar
dc.date.accessioned2013-05-24T06:15:13Z
dc.date.available2013-05-24T06:15:13Z
dc.date.issued2013
dc.identifierSeksjon for coaching og psykologi / Department of Coaching and Psychology
dc.identifier.citationNorsk pedagogisk tidsskrift. 2013, 97(2), 155-166no_NO
dc.identifier.isbn0029-2052
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/171136
dc.descriptionI Brage finner du siste tekst-versjon av artikkelen, og den kan inneholde ubetydelige forskjeller fra forlagets pdf-versjon. Forlagets pdf-versjon finner du på www.idunn.no/ts/npt / In Brage you'll find the final text version of the article, and it may contain insignificant differences from the journal's pdf version. The original publication is available at www.idunn.no/ts/nptno_NO
dc.description.abstractElevenes personlighetsutvikling og allmenndannelse er viktige mål for skolen. Kognitive, sosiale, moralske, emosjonelle og fysisk-motoriske sider ved danning og utvikling er nedfelt i overordnede mål og læreplaner. Dette til tross, den kognitive siden ved de unges utvikling og dannelse har utvilsomt fått størst plass. Dette reflekteres i de fem nåværende grunnleggende ferdighetene som skal gjennomsyre alle undervisningsfagene i skolen. I denne artikkelen settes fokus på kroppsøvingsfaget og betydningen av fysisk-motorisk ferdighetslæring for elevenes personlighetsutvikling, allmenndannelse og varige bevegelseslyst.no_NO
dc.language.isonobno_NO
dc.publisherUniversitetsforlagetno_NO
dc.subjectkroppsøving
dc.subjectlæring
dc.subjectlæreplaner
dc.titleFysisk-motorisk ferdighet gjennom kroppsøving – et viktig bidrag til elevenes allmenndanning og læring i skolenno_NO
dc.typeJournal articleno_NO
dc.typePeer reviewedno_NO
dc.subject.nsiVDP::Social Science: 200::Education: 280::General education: 281


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel