Blar i Masteroppgaver / Master's theses på emneord "tilpasset opplæring"
Viser treff 1-5 av 5
-
Hvordan opplever elever og lærere tilpasset opplæring i kroppsøvingsfaget?: en kvalitativ undersøkelse av et utvalg elever og læreres syn på tilpasning av organisering, mål, arbeidsmåter og innholdet i kroppsøvingstimen
(Master thesis, 2014)Denne oppgaven tar for seg elever og læreres forståelse og opplevelse av tilpasset opplæring i kroppsøvingsfaget. Hensikten var å få et innblikk i hvordan begrepet ble oppfattet og praktisert av lærer, og samtidig få ... -
«Hvordan vi jobber med fag skal ikke være personavhengig, det skal være systemavhengig»: En kvalitativ studie av hvordan to lærere organiserer kroppsøvingsundervisning for elever ved en spesialavdeling
(Master thesis, 2020)Hensikten med denne oppgaven er å rette søkelyset mot hvilket tilbud elever ved spesialavdelinger får i kroppsøving. Til tross for et ideal i norsk skole om at alle elever skal inkluderes i den ordinære skolen, er det flere ... -
Kroppsøvning for elever med astma i ungdomsskole
(Master thesis, 2009)Hensikten med denne studien var å undersøke hvordan elever med astma deltok i kroppsøvingstimene i ungdomsskolen, samt belyse hvorvidt barn og unge med astma opplever at kroppsøvingstimene er tilpasset deres behov. Jeg ... -
«Tilpasset opplæring er noe vi gjør, men vi snakker ikke om det»: En kvalitativ studie om lærere og skoleleders erfaringer med tilpasset opplæring og inkludering i kroppsøvingsfaget ved en barneskole.
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som har som mål å belyse hvordan skoleleder og kroppsøvingslærere erfarer arbeidet med tilpasset opplæring og inkludering i skolen, og da spesifikt i kroppsøvingsfaget. Tidligere ... -
«Vi bør jo samarbeide. Hadde det bare vært så enkelt ...»: En kvalitativ studie om hvordan kroppsøvingslærere og idrettspedagoger erfarer at deres samarbeidsmuligheter kan gi et mer inkluderende og tilpasset opplæringstilbud for elever med funksjonsnedsettelse i kroppsøvingsfaget
(Master thesis, 2022)Tidligere forskning viser at barn og unge med funksjonsnedsettelse opplever segregerende praksiser i kroppsøvingsfaget i form av å ikke bli inkludert eller få tilrettelagt undervisning etter sine behov. Etter praksisopphold ...