Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorKristoffersen, Asta Rød
dc.date.accessioned2010-01-12T13:02:29Z
dc.date.issued2009
dc.identifierSeksjon for coaching og psykologi / Department of Coaching and Psychology
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/171458
dc.descriptionMasteroppgave – Norges idrettshøgskole, 2009.en
dc.description.abstractFokuset for denne studien er å diskutere hvordan lærere kan undervise slik at de kan påvirke barn og unge til en helsefremmende livsstil. Basert på egen undervisningserfaring og studiens tema har jeg definert denne problemstillingen: Kan ungdom stimuleres til helsefremmende atferd ved å fokusere på kulturelle aspekter i tverrfaglig undervisning? I tillegg til min problemstilling har jeg også drøftet hva som kreves av skolen/lærere for å drive helsefremmende undervisning. Studien har et praktisk preg med vekt på ulike vilkår for lærers transformering av oppgaver til eleven, slik at undervisningen kan stimulere til helsefremmende atferd. Diskusjonen vektlegger viktigheten av og fokuserer på fem sentrale kulturelle aspekter; bevegelseskultur, uttrykk og kommunikasjonskultur, ernæringskultur, fritidskultur og kleskultur.en
dc.format.extent4419268 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectundervisningen
dc.subjecthelseen
dc.subjectskolenen
dc.subjectungdomen
dc.subjectatferdkulturen
dc.titleKan ungdom stimuleres til helsefremmende atferd ved å fokusere på kulturelle aspekter i tverrfaglig undervisning? : en kvalitativ studie om hvordan lærere kan påvirke ungdom til en helsefremmende livsstilen
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel