Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorSjøstrand, Kasper
dc.date.accessioned2009-11-16T08:44:38Z
dc.date.issued2009
dc.identifierSeksjon for coaching og psykologi / Department for Coaching and Psychology
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/171472
dc.descriptionMasteroppgave – Norges idrettshøgskole, 2009.en
dc.description.abstractHensikten med studien Treneren spiller en viktig rolle i forhold til barns idrettsopplevelse, psykososiale og idrettslige utvikling (Chaumeton & Duda, 1988). Trenerens adferd og coachingmetoder er derfor avgjørende for utfallet av barns deltakelse i idrett (Ames, 1992; Smoll & Smith 2006; Treasure, 2001). Mange trenere er imidlertid ikke klar over den sterke innflytelsen de har på barn, og forskning har vist at trenere ofte har et lite bevisst forhold til sin praksis (Smoll & Smith, 2002). Målet med denne studien har vært å finne svar på hvordan adferd og coachingmetoder hos alpintrenere for barn er i tråd med coachingprinsipper med bevist positiv effekt, samt i hvilken grad trenere og barns oppfattelse av trenerens adferd stemmer overens med trenerens faktiske adferd.en
dc.format.extent688098 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isonoben
dc.subjectalpine grener
dc.subjecttrenere
dc.subjectatferd
dc.subjectbarn
dc.subjectungdom
dc.titleTreneradferd i alpint : en observasjonstudie av barne- og ungdomstrenere i Norgeen
dc.typeMaster thesisen


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel