Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorTho, Vegard
dc.date.accessioned2018-03-09T12:37:37Z
dc.date.available2018-03-09T12:37:37Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2489818
dc.descriptionMasteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2017nb_NO
dc.description.abstractStudien belyser kroppsøvingsutdanningen og hvordan studentene erfarer Lesson Study som et hjelpemiddel i praksisperioden. Tidligere forskning har belyst hvordan teori og praksis oppleves som to forskjellige verdener for studentene (Larsson, 2009; Moen, 2011; Smeby, 2010; Standal, Moen & Moe, 2014; Velija, Capel, Katene & Hayes, 2008). Med bakgrunn i dette undersøker studien hvordan studentene erfarer Lesson Study som et av tiltakene som kan koble teori og praksis nærmere sammen. Den vitenskapsteoretiske forankringen er innenfor det pragmatiske perspektivet og studiens hensikt viser til at erfaring og elevens læring blir viktige temaer. John Deweys erfaringsbegrep har derfor blitt valgt som teoretisk utgangspunkt for å skape en forståelse av dette. Metodisk er studien en aksjonsforskning som inkluderer studentenes erfaring av Lesson Study og sammen med forskeren utarbeides en forenklet versjon av Lesson Study.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectnihnb_NO
dc.subjectmasteroppgavernb_NO
dc.subjectkroppsøving
dc.subjectstudenter
dc.subjectutdanning
dc.subjectlæring
dc.titleLesson Study i kroppsøvingsutdanningen: En kvalitativ studie om kroppsøvingsstudentenes erfaringer med Lesson Study i utdanningennb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodeSeksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department for Physical Educationnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel