dc.description.abstract | Studien belyser kroppsøvingsutdanningen og hvordan studentene erfarer Lesson Study som et hjelpemiddel i praksisperioden. Tidligere forskning har belyst hvordan teori og praksis oppleves som to forskjellige verdener for studentene (Larsson, 2009; Moen, 2011; Smeby, 2010; Standal, Moen & Moe, 2014; Velija, Capel, Katene & Hayes, 2008). Med bakgrunn i dette undersøker studien hvordan studentene erfarer Lesson Study som et av tiltakene som kan koble teori og praksis nærmere sammen.
Den vitenskapsteoretiske forankringen er innenfor det pragmatiske perspektivet og studiens hensikt viser til at erfaring og elevens læring blir viktige temaer. John Deweys erfaringsbegrep har derfor blitt valgt som teoretisk utgangspunkt for å skape en forståelse av dette. Metodisk er studien en aksjonsforskning som inkluderer studentenes erfaring av Lesson Study og sammen med forskeren utarbeides en forenklet versjon av Lesson Study. | nb_NO |