Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorHarjo, Martine
dc.date.accessioned2018-07-03T10:23:23Z
dc.date.available2018-07-03T10:23:23Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2504149
dc.descriptionMasteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2018nb_NO
dc.description.abstractDenne masteroppgaven søker å svare på problemstillingen: «Hvordan opplever lærere svømmeopplæringen med reviderte kompetansemål i svømming etter 4.trinn?». Masteroppgaven har en kvalitativ tilnærming, der fem informanter fra ulike skoler i Oslo kommune, som alle underviser etter de reviderte kompetansemålene etter 4.trinn, ble intervjuet. Det ble benyttet en semistrukturert intervjuguide der spørsmål var knyttet til oppgavens teoretiske rammeverk, og hadde som mål å komme frem til informasjon som videre kunne belyse oppgavens problemstilling og tilhørende forskningsspørsmål. Oppgaven er teoretisk forankret i Pierre Bourdieus teori om Habitus, Felt, Kapital og Doxa. Videre har John Goodlads læreplanteori bidratt til ytterligere drøfting omkring de ulike læreplannivåene, henholdsvis den ideologiske, den formelle, den gjennomførte og den erfarte læreplanen. Sentrale funn ble videre fortolket og analysert med utgangspunkt i masteroppgavens teoretiske rammeverk, samt relevant forskning og litteratur.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectnihnb_NO
dc.subjectmasteroppgavernb_NO
dc.subjectlærere
dc.subjectsvømming
dc.subjectlæreplaner
dc.title«Hvordan opplever lærere svømmeundervisningen med reviderte kompetansemål i svømming etter 4.årssteget?»: En kvalitativ studie om konsekvenser av læreplanrevisjon for lærere som underviser i svømming på 4.trinn.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodeSeksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department for Physical Educationnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel