Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorIgland, Stian Tveit
dc.date.accessioned2018-07-03T11:09:17Z
dc.date.available2018-07-03T11:09:17Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11250/2504158
dc.descriptionMasteroppgave - Norges idrettshøgskole, 2018nb_NO
dc.description.abstractSelvregulering har i de senere år fått mer fokus både politisk og i en utdanningssammenheng. Det er en tverrfaglig kompetanse som det skal satses på i fremtidens skole (Meld. St. 28 (2015-2016)). Hopfenbeck (2011) etterlyser mer kvalitativ kunnskap om hvordan selvregulering kommer til uttrykk i fagspesifikke sammenhenger og hvordan begrepet forstås av elever. Selvregulering og egentrening fremstår som underutforskede temaer i kroppsøvingsfaget. Formålet med studien er å undersøke hvordan et utvalg elevers selvreguleringsprosesser kommer til uttrykk gjennom deres arbeid med en egentreningsoppgave i en kroppsøvingsfaglig kontekst. Nicol og Macfarlane-Dick (2006) sin modell om selvregulert læring, har blitt brukt til å analysere og tjene studiens formål. Metodologisk har studien en kvalitativ tilnærming, hvor det er gjennomført en kombinasjon av en tekstanalyse, og semi-strukturerte intervjuer av seks elever i to 10. klasser.nb_NO
dc.language.isonobnb_NO
dc.subjectnihnb_NO
dc.subjectmasteroppgavernb_NO
dc.subjectkroppsøving
dc.subjectelever
dc.subjectselvregulering
dc.subjectungdom
dc.subjectegentrening
dc.subjectlæring
dc.titleElevers selvregulering i kroppsøvingsfaget: En kvalitativ studie om hvordan 10. klasseelever opplever og erfarer å jobbe med en egentreningsoppgave i kroppsøving, sett i lys av en modell om selvregulert læring.nb_NO
dc.typeMaster thesisnb_NO
dc.description.localcodeSeksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department for Physical Educationnb_NO


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel