Vis enkel innførsel

dc.contributor.authorDigranes, Anja Jøndal
dc.contributor.authorStandal, Øyvind Førland
dc.date.accessioned2020-05-12T06:23:56Z
dc.date.available2020-05-12T06:23:56Z
dc.date.created2019-10-17T16:09:42Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationSpesialpedagogikk. 2019, 84(2), 51-62.en_US
dc.identifier.issn0332-8457
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11250/2653975
dc.description.abstractHensikten med denne artikkelen er å utforske erfaringene til elever med utviklingshemminger i kroppsøvingsfaget og å vise at det er nyttig å lytte til barna og deres måter å uttrykke sine erfaringer på. Det teoretiske perspektivet i artikkelen er fenomenologisk-eksistensielt, og med inspirasjon fra «The Mosaic approach» har fire elever med utviklingshemminger blitt fulgt i kroppsøvingsfaget. I tillegg har en lærer og en forelder blitt intervjuet. Gjennomgående uttrykker elevene i studien positive erfaringer med kroppsøvingsfaget. Kroppslige erfaringer og levde relasjoner til medelever og lærere er sentralt for måten bevegelsesaktiviteter i faget erfares.en_US
dc.language.isomisen_US
dc.subjectkroppsøvingen_US
dc.subjectutviklingshemmingen_US
dc.subjectinkluderingen_US
dc.subjectfenomenologien_US
dc.title"Det er gøy å løpe med venner" : elever med utviklingshemminger og deres erfaringer i kroppsøvingen_US
dc.typePeer revieweden_US
dc.typeJournal articleen_US
dc.description.versionpublishedVersionen_US
dc.rights.holder© Spesialpedagogikk 2019.
dc.source.pagenumber51-62en_US
dc.source.volume84en_US
dc.source.journalSpesialpedagogikken_US
dc.source.issue2en_US
dc.identifier.doihttps://www.utdanningsnytt.no/files/2020/04/08/Spesialpedagogikknr22019.pdf
dc.identifier.cristin1738107
dc.description.localcodeSeksjon for kroppsøving og pedagogikk / Department of Physical Educationen_US
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1


Tilhørende fil(er)

Thumbnail

Denne innførselen finnes i følgende samling(er)

Vis enkel innførsel