Blar i Norges idrettshøgskole på emneord "strategier"
Viser treff 1-11 av 11
-
B2B-nettverk i norsk topphåndball: En kvalitativ studie av hvordan håndballklubber bygger sine sponsornettverk og hva slags nytte man kan få ut av det.
(Master thesis, 2020)Flere norske håndballklubber utvikler B2B-nettverk som en del av sin sponsorstrategi. Derimot finnes det liten eller ingen empiri på hvilke implikasjoner nettverket får på klubbene, ei heller hva man kan hente ut av nytte. ... -
Idrettsarrangementers arbeid med sponsorer: En case-studie
(Master thesis, 2023)Sponsormarkedet er en av de raskest voksende markedsføringsplattformene både nasjonalt og internasjonalt. Eksisterende forskning omhandler i stor grad hvordan sponsoravtaler virker, og analyserer sponsoravtaler fra sponsorens ... -
Legacy management of "a new generation of leaders" - post-games: the case of the 2016 Lillehammer Winter Youth Olympic games
(Master thesis, 2017)Research question: While sport politicians form ambitious legacies to justify the hosting of a large a sporting event, the legacy implementers often experience difficulty achieving this stated legacy due to the ... -
Norske sponsorers aktivering av sponsorat: Kvalitativ case studie
(Master thesis, 2023)Den økende profesjonaliseringen av sponsorater har ført til et mer krevende sponsormarked både for sponsorer og sponsorobjekter. I lys av dette har masteroppgaven som mål å undersøke hvordan sponsorer aktiverer sine avtaler ... -
Pacing strategy and exercise intensity in cross-country skiing
(Master thesis, 2017)Background: The pacing strategy employed by athletes have significant effect on their performance in endurance sports. Although several studies have investigated pacing in these kind of sports, little information exists ... -
Rekruttering av parautøvere til organisert idrett: En kvalitativ studie om hvordan aktører i og utenfor idretten samarbeider om rekruttering av parautøvere
(Master thesis, 2022)Rekruttering av parautøvere er en av norsk idrett sine største utfordringer. I den nye parastrategien for 2022-2027 kommer det frem at idretten burde videreutvikle samarbeidet både internt og eksternt for å møte denne ... -
Spillerlogistikk i norsk toppfotball: Hvordan arbeider klubber i norsk toppfotball med kjøp og salg av spillere, og hvorfor organiserer de arbeidet på denne måten?
(Master thesis, 2023)Norske fotballklubbers arbeid med spillerlogistikk er med å legge grunnlaget for de sportslige prestasjonene. Kjøp og salg av spillere er en viktig del av klubbenes sportslige strategier for hvordan det arbeides med ... -
Sponsorarbeid – en del av det grønne skiftet?: En kvalitativ studie om hvordan det grønne skiftet påvirker norske energiselskaps sponsorarbeid
(Master thesis, 2023)Det grønne skiftet er en av de største utfordringene verden står ovenfor i dag. Som en del av denne utviklingen, har norske energiselskaper tatt på seg ansvaret for å drive en mer miljøvennlig og bærekraftig virksomhet. ... -
Strategiplan og handling: hvilken rolle spiller strategiplaner for norske særidrettsforbunds realiserte strategier?
(Master thesis, 2015-10-22)Denne studien tar en nærmere kikk på særforbund i NIF-systemet og langtidsplanene som vedtas på forbundstingene. Målet med studien er å undersøke sammenhengen mellom hva som står i disse planene og hvordan forbundene ... -
Stress, emotions, and coping in elite football players: a study of negative emotions, defensive self-presentation strategies, and their relationships to skill and performance level
(Doctoral thesis, 2016)This thesis investigated potential relationships between stress emotions, the use of defensive self-presentation strategies as coping strategies, accuracy of self-perceptions, and skill and performance level in elite soccer ... -
Tilskuerøkning i Get-ligaen: en kvalitativ studie av ulike Get-liga klubbers arbeid med å tiltrekke seg publikum
(Master thesis, 2017)Tilskuertallet i Norges øverste ishockeyliga, Get-ligaen, har de siste ti årene økt med over 200 000 tilskuere. Inneværende sesong var tilskuersnittet i ligaen på 2019, noe som gjør ishockey til den nest mest populære ...