Browsing Masteroppgaver / Master's theses by Subject "inkludering"
Now showing items 1-7 of 7
-
«Du ser vel ikke målstreken, du?»: En fenomenologisk studie om mennesker med synshemming sine erfaringer fra kroppsøvingsundervisning.
(Master thesis, 2020)Bakgrunn: Masteroppgaven tar utgangspunkt i min tidligere utdanning som optiker og interessen for tema under faglærerutdanningen ved NIH. Bacheloroppgaven min var en litteraturstudie om elever med synshemming sine erfaringer ... -
Idrett for mennesker med funksjonsnedsettelser og integrering: Samspill mellom klubb og forbund
(Master thesis, 2017)Formålet med denne undersøkelsen var å undersøke hvordan aktører innenfor snowboardidretten forholder seg til å integrere mennesker med funksjonsnedsettelser inn i snowboardklubbene, med videre kartlegging av hvilke ... -
Idrettspolitiske føringer og inkluderingsarbeid i praksis: aktørenes synspunkter og erfaringer: en kvalitativ studie av fire breddefotballklubber
(Master thesis, 2016-08-16)NIF har mottatt flere bekymringsmeldinger fra foreldre om at de ikke har råd til å la barna sine drive med idrett. Idrettsforbundets grep om denne problematikken ser vi allerede i idrettspolitisk dokument for 2015-2019, ... -
Sosial inkludering for elever med en funksjonshemning: En kvalitativ studie av sosial inkludering og bruk av assistent i kroppsøving
(Master thesis, 2013)Masteroppgaven omhandler bruk av assistent for funksjonshemmede i kroppsøvingsundervisningen og hvordan denne bruken påvirker den sosial interaksjonen med medelevene. Hensikten er å få frem kunnskap om et fenomen som det ... -
Sosial rettferdighet i kroppsøving: En kvalitativ studie om hvordan et utvalg lærere på videregående skole forstår sosial rettferdighet i kroppsøving og egen kroppsøvingsundervisning
(Master thesis, 2023)Det finnes lite forskningsbasert kunnskap om sosial rettferdighet og kroppsøving i den norske skole, men den eksisterende forskningen viser at faget kan oppleves sosialt urettferdig og at praksis, privilegerer og marginaliserer ... -
«Tilpasset opplæring er noe vi gjør, men vi snakker ikke om det»: En kvalitativ studie om lærere og skoleleders erfaringer med tilpasset opplæring og inkludering i kroppsøvingsfaget ved en barneskole.
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som har som mål å belyse hvordan skoleleder og kroppsøvingslærere erfarer arbeidet med tilpasset opplæring og inkludering i skolen, og da spesifikt i kroppsøvingsfaget. Tidligere ... -
"Var det sånn at alle skulle bli med?": en studie om prosjektet "inkluderende læringsaktiviteter" og kroppsøvingsfagets betydning for et utvalg elever
(Master thesis, 2014)I denne studien har jeg undersøkt elevers oppfatninger om og utbytte av prosjektet «inkluderende læringsaktiviteter» i kroppsøving, og sett på hvilken betydning kroppsøvingsfaget har for dem. Prosjektet studien gjennomførte ...