Blar i Norges idrettshøgskole på emneord "markedsføring"
Viser treff 1-12 av 12
-
A stakeholder perspective on the value co-creation of the Youth Olympic Games brand: a qualitative case study in a Norwegian context
(Master thesis, 2014)The purpose with this case study research has been to understand the stakeholders’ perception of the Youth Olympic Games brand (YOG), in a Norwegian context. The research was conducted from a marketing perspective using ... -
Exploring Norwegian sponsors´ strategic management of sponsorship portfolios: A qualitative case study
(Master thesis, 2021)The increasing professionalization of sponsorships has led to a more demanding sponsorship market both for sponsors and sponsees. This master thesis has aimed to investigate consumer-response-focused considerations that ... -
Hvordan kan lokale skiklubber bli mer attraktive sponsorobjekter?: En kvalitativ studie om hvordan ulike faktorer påvirker skiklubbers attraktivitet som sponsorobjekt
(Master thesis, 2023)Sponsorinntekter er en viktig del av inntektsgrunnlaget til lokale skiklubber. Midlene fra sponsorater bidrar til å holde treningsavgifter nede, samt utvikle tilbudet til barn og unge. Hensikten med denne oppgaven er å ... -
Idrettsarrangementers bruk av sosiale medier for merkevarebygging: En komparativ case-studie
(Master thesis, 2022)Den økende digitaliseringen i samfunnet har ført til et større fokus på bruk av sosiale medier som markedsføringskanal. Denne masteroppgaven har forsøkt å undersøke hvordan sosiale medier kan brukes som markedsføringskanal ... -
Idrettsfag mellom politisk styring og marked: en studie av styringsdiskurser i utviklingen av utdanningsprogrammet idrettsfag i et av landets fylker skoleåret 2010-2011
(Master thesis, 2011)I denne studien har jeg undersøkt lokal markedsføring av idrettsfag. I dette er det lagt særlig vekt på hvilke styringsdiskurser som reflekteres i måten skolen profilerer utdanningsprogrammet idrettsfag til omverden. Jeg ... -
Idrettsorganisasjonenes rolle i sponsorenes aktiveringsarbeid: En kvalitativ studie om idrettsorganisasjonenes bidrag til sponsorenes aktivering
(Master thesis, 2020)De siste tiårene har sponsing gått fra å være synonymt med filantropi til å bli en markedsføringsstrategi der sponsorene ønsker å tjene penger. Hensikten med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan idrettsorganisasjonene ... -
Markedsverdien til individuelle toppidrettsutøvere: En kvalitativ studie om individuelle sponsoravtaler og viktige faktorer for toppidrettsutøveres markedsverdi
(Master thesis, 2021)Sponsing er en viktig del av mange bedrifters markedsføringsarbeid, og store deler av ressursene som blir brukt på sponsing går til idrett. Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilke faktorer som er viktige for ... -
Norske sponsorers aktivering av sponsorat: Kvalitativ case studie
(Master thesis, 2023)Den økende profesjonaliseringen av sponsorater har ført til et mer krevende sponsormarked både for sponsorer og sponsorobjekter. I lys av dette har masteroppgaven som mål å undersøke hvordan sponsorer aktiverer sine avtaler ... -
Professional sponsorships in a Norwegian context: Exploring the relationships between national sport federations and their sponsors
(Master thesis, 2019)The size of sport sponsorships has grown massively in recent years as a result of commercialization of the sport sector. Large national sport federations today get an increasingly significant portion of their income from ... -
Sponsing i norsk fotball: Hva gjør norsk fotball til et populært sponsorobjekt?
(Master thesis, 2019)Sponsing er en økende markedsaktivitet, som blir mer og mer brukt som et kommunikasjonsverktøy for at bedrifter skal kunne nå sine målgrupper. Dette, kombinert med at fotball er en av de mest populære idrettene i verden ... -
Sponsorarbeid i norsk håndball: Hvordan kan norske klubber i topphåndball bli attraktive for samarbeidspartnere?
(Master thesis, 2021)Bakgrunn I Norge er det store forskjeller blant idretter og klubber når det kommer til antall sponsorer, mengde midler som blir gitt, og forholdet mellom sponsor og klubb. Mange av de norske håndballklubbene i eliteserien ... -
Sponsorarbeid – en del av det grønne skiftet?: En kvalitativ studie om hvordan det grønne skiftet påvirker norske energiselskaps sponsorarbeid
(Master thesis, 2023)Det grønne skiftet er en av de største utfordringene verden står ovenfor i dag. Som en del av denne utviklingen, har norske energiselskaper tatt på seg ansvaret for å drive en mer miljøvennlig og bærekraftig virksomhet. ...