Blar i Norges idrettshøgskole på emneord "sponsing"
Viser treff 1-14 av 14
-
Aktivering av sponsorater: hvordan kan TINE videreutvikle internaktivering av sponsorater som et strategisk virkemiddel mot sine ansatte
(Master thesis, 2015-10-12)Denne studiens hensikt er å gå i dybden og undersøke hvordan TINE bruker sine sponsorater. I den forbindelse tar studien utgangspunkt i TINE og TINEs sponsoravtaler, for å belyse hvordan TINE aktiverer sponsoravtalene ... -
B2B-nettverk i norsk topphåndball: En kvalitativ studie av hvordan håndballklubber bygger sine sponsornettverk og hva slags nytte man kan få ut av det.
(Master thesis, 2020)Flere norske håndballklubber utvikler B2B-nettverk som en del av sin sponsorstrategi. Derimot finnes det liten eller ingen empiri på hvilke implikasjoner nettverket får på klubbene, ei heller hva man kan hente ut av nytte. ... -
Exploring Norwegian sponsors´ strategic management of sponsorship portfolios: A qualitative case study
(Master thesis, 2021)The increasing professionalization of sponsorships has led to a more demanding sponsorship market both for sponsors and sponsees. This master thesis has aimed to investigate consumer-response-focused considerations that ... -
Har Norges Skiforbund gått for langt?: Lex. Northug i et konkurranserettslig perspektiv
(Master thesis, 2018)Norges Skiforbunds Fellesreglementet 205.2 (Lex Northug) bryter konkurranselovens §§ 10 og 11. Fellesreglementets 205.2, fikk en presisering etter at Petter Northug brøt med landslaget i 2013. Bestemmelsen fastslår at ... -
Hvordan kan lokale skiklubber bli mer attraktive sponsorobjekter?: En kvalitativ studie om hvordan ulike faktorer påvirker skiklubbers attraktivitet som sponsorobjekt
(Master thesis, 2023)Sponsorinntekter er en viktig del av inntektsgrunnlaget til lokale skiklubber. Midlene fra sponsorater bidrar til å holde treningsavgifter nede, samt utvikle tilbudet til barn og unge. Hensikten med denne oppgaven er å ... -
Idrettsarrangementers arbeid med sponsorer: En case-studie
(Master thesis, 2023)Sponsormarkedet er en av de raskest voksende markedsføringsplattformene både nasjonalt og internasjonalt. Eksisterende forskning omhandler i stor grad hvordan sponsoravtaler virker, og analyserer sponsoravtaler fra sponsorens ... -
Idrettsorganisasjonenes rolle i sponsorenes aktiveringsarbeid: En kvalitativ studie om idrettsorganisasjonenes bidrag til sponsorenes aktivering
(Master thesis, 2020)De siste tiårene har sponsing gått fra å være synonymt med filantropi til å bli en markedsføringsstrategi der sponsorene ønsker å tjene penger. Hensikten med denne masteroppgaven er å undersøke hvordan idrettsorganisasjonene ... -
The link between corporations' (sponsors') motives behindsport sponsorship activities and the attractiveness characteristics of sport sponsorship objects: a comparative case study of The Norwegian association of orienteering and The Norwegian football association as sponsorship objects
(Master thesis, 2011)Sport sponsorship has grown enormously over the past 30 years. In Norway the expenditure of sponsorships was more than $US 520 million in 2009. 71% was sports sponsorships (Sponsor Insight, 2011). The growth on expenditures ... -
Markedsverdien til individuelle toppidrettsutøvere: En kvalitativ studie om individuelle sponsoravtaler og viktige faktorer for toppidrettsutøveres markedsverdi
(Master thesis, 2021)Sponsing er en viktig del av mange bedrifters markedsføringsarbeid, og store deler av ressursene som blir brukt på sponsing går til idrett. Hensikten med denne oppgaven er å undersøke hvilke faktorer som er viktige for ... -
Professional sponsorships in a Norwegian context: Exploring the relationships between national sport federations and their sponsors
(Master thesis, 2019)The size of sport sponsorships has grown massively in recent years as a result of commercialization of the sport sector. Large national sport federations today get an increasingly significant portion of their income from ... -
Sponsing i norsk fotball: Hva gjør norsk fotball til et populært sponsorobjekt?
(Master thesis, 2019)Sponsing er en økende markedsaktivitet, som blir mer og mer brukt som et kommunikasjonsverktøy for at bedrifter skal kunne nå sine målgrupper. Dette, kombinert med at fotball er en av de mest populære idrettene i verden ... -
Sponsoraktivering som strategisk virkemiddel: hvilke barrierer og utfordringer står Aker ovenfor ved aktivering av sponsoratet med langrennslandslaget?
(Master thesis, 2012)I dette studiet ønsker jeg å gå nærmere inn å se på hvilke utfordringer og barrierer Aker står ovenfor i den strategiske aktiveringsprosessen av det internt forankrede sponsoratet med langrennslandslaget. Studiet vil ta ... -
Sponsorarbeid i norsk håndball: Hvordan kan norske klubber i topphåndball bli attraktive for samarbeidspartnere?
(Master thesis, 2021)Bakgrunn I Norge er det store forskjeller blant idretter og klubber når det kommer til antall sponsorer, mengde midler som blir gitt, og forholdet mellom sponsor og klubb. Mange av de norske håndballklubbene i eliteserien ... -
Sport sponsorship: a company resource: a qualitative case study of the Norwegian sponsors of the FIS Nordic World Ski Championships in Oslo 2011
(Master thesis, 2011)The objective of the study was to investigate in what ways the FIS Nordic World Ski Championships in Oslo 2011 could function as a resource for major and minor Norwegian sponsors. Sponsors from all the four sponsorship ...