Browsing Masteroppgaver / Master's theses by Subject "merkevarebygging"
Now showing items 1-7 of 7
-
A stakeholder perspective on the value co-creation of the Youth Olympic Games brand: a qualitative case study in a Norwegian context
(Master thesis, 2014)The purpose with this case study research has been to understand the stakeholders’ perception of the Youth Olympic Games brand (YOG), in a Norwegian context. The research was conducted from a marketing perspective using ... -
Fotball og branding: Hvordan norske klubber, spillere og supportere forholder seg til merkevarebygging - med utgangspunkt i Sandefjord fotball
(Master thesis, 2013)Denne masteravhandlingen omhandler hvordan merkevarebygging har fått en stadig større inntreden i fotballen. For å belyse denne prosessen fotballen har hatt sammen med merkevarebygging benytter jeg meg av teori som har ... -
Hvordan kan lokale skiklubber bli mer attraktive sponsorobjekter?: En kvalitativ studie om hvordan ulike faktorer påvirker skiklubbers attraktivitet som sponsorobjekt
(Master thesis, 2023)Sponsorinntekter er en viktig del av inntektsgrunnlaget til lokale skiklubber. Midlene fra sponsorater bidrar til å holde treningsavgifter nede, samt utvikle tilbudet til barn og unge. Hensikten med denne oppgaven er å ... -
Idrettsarrangementers bruk av sosiale medier for merkevarebygging: En komparativ case-studie
(Master thesis, 2022)Den økende digitaliseringen i samfunnet har ført til et større fokus på bruk av sosiale medier som markedsføringskanal. Denne masteroppgaven har forsøkt å undersøke hvordan sosiale medier kan brukes som markedsføringskanal ... -
Merkebygging i norsk toppfotball: hvordan opparbeide en merkevare i idrett med Norges fotballforbunds seriesystem, "Toppserien" , som utgangspunkt?
(Master thesis, 2011)Studien ønsker å undersøke hvilke faktorer som kan ha forårsaket sviktende måloppnåelse i prosessen med merkebygging av Norges Fotballforbunds (NFF) seriesystem, ”Toppserien”. For å kunne besvare dette tar studien ... -
Norske sponsorers aktivering av sponsorat: Kvalitativ case studie
(Master thesis, 2023)Den økende profesjonaliseringen av sponsorater har ført til et mer krevende sponsormarked både for sponsorer og sponsorobjekter. I lys av dette har masteroppgaven som mål å undersøke hvordan sponsorer aktiverer sine avtaler ... -
Sponsorarbeid – en del av det grønne skiftet?: En kvalitativ studie om hvordan det grønne skiftet påvirker norske energiselskaps sponsorarbeid
(Master thesis, 2023)Det grønne skiftet er en av de største utfordringene verden står ovenfor i dag. Som en del av denne utviklingen, har norske energiselskaper tatt på seg ansvaret for å drive en mer miljøvennlig og bærekraftig virksomhet. ...