Indices of physical activity, executive function, and academic performance among 10-year-old schoolchildren: cross-sectional, prospective, and intervention findings from The Active Smarter Kids (ASK) school-based cluster-randomized controlled trial
Abstract
Bakgrunn: Eit aukande tal studiar viser at born oppnår kognitive fordelar av deltaking i fysisk aktivitet. Få studiar av høg kvalitet har derimot undersøkt effekten av skuleintervensjonar med fysisk aktivitet som er integrert i opplæringa på eksekutive funksjonar og skuleprestasjon. Hovudføremål: Å undersøkje samanhengar mellom ulike mål på fysisk aktivitet (objektivt målt fysisk aktivitet, aerob fysisk form og motorikk) og eksekutive funksjonar og skuleprestasjon, samt om dei potensielle effektane av fysisk aktivitet på skuleprestasjon er mediert av betra eksekutiv funksjon. Materiale og metode: Denne avhandlinga er ein del av studien Active Smarter Kids (ASK); ein multikomponent klynge-randomisert kontrollert studie, som inkluderte 1129 femteklassingar (10 år gamle) frå 57 grunnskular i Sogn og Fjordane, Noreg. Intervensjonen gjekk over sju månader og bestod av tre komponentar som til saman utgjorde 165 minutt per veke ekstra fysisk aktivitet: (1) fysisk aktivitet integrert i skulefag, (2) pausar med fysisk aktivitet i skulefag, og (3) heimelekse med fysisk aktivitet. Datainnsamling vart gjennomført før og etter intervensjonen, og inneheldt målingar av fysisk aktivitetsnivå (med akselerometer), aerob fysisk form og motorikk, samt målingar av eksekutiv funksjon, åtferd i klasserommet, skulerelatert livskvalitet og skuleprestasjon. Paper I: Aadland, K. N., Moe, V. F., Aadland, E., Anderssen, S. A., Resaland, G. K., & Ommundsen, Y. (2017). Relationships between physical activity, sedentary time, aerobic fitness, motor skills and executive function and academic performance in children. Mental Health and Physical Activity, 12, 10-18. doi:10.1016/j.mhpa.2017.01.001 Paper II: Aadland, K. N., Ommundsen, Y., Anderssen, S. A., Brønnick, K. S., Moe, V. F., Resaland, G. K., Skrede, T., Stavnsbo, M., & Aadland, E. (2017). Effects of the Active Smarter Kids (ASK) Physical Activity School-based Intervention on Executive Functions: A Cluster-Randomized Controlled Trial. Scandinavian Journal of Educational Research, 1-15. doi:10.1080/00313831.2017.1336477 Paper III: Resaland, G. K., Aadland, E., Moe, V. F., Aadland, K. N., Skrede, T., Stavnsbo, M., Souminen, L., Steene-Johannesen, J., Glosvik, Ø., Andersen, J.R., Kvalheim, O., Engelsrud, G., Andersen, L.B., Holme, I. M., Ommundsen, Y., Kriemler, S., van Mechelen, W., McKay, H., Ekelund, U., & Anderssen, S. A. (2016). Effects of physical activity on schoolchildren's academic performance: The Active Smarter Kids (ASK) cluster-randomized controlled trial. Preventive Medicine, 91, 322-328. doi:10.1016/j.ypmed.2016.09.005 Paper IV: Aadland, K. N., Ommundsen, Y., Aadland, E., Brønnick, K. S., Lervåg, A., Resaland, G. K., & Moe, V. F. (2017). Executive Functions Do Not Mediate Prospective Relations between Indices of Physical Activity and Academic Performance: The Active Smarter Kids (ASK) Study. Frontiers in Psychology, 8(1088). doi:10.3389/fpsyg.2017.01088 Paper V: Aadland, K. N., Aadland, E., Andersen, J.R., Lervåg, A., Moe, V.F., Resaland, G. K., & Ommundsen, Y. (Submitted). Does self-regulation mediate the relationship between school-based physical activity and academic performance in numeracy in ten-year-old children? The Active Smarter Kids (ASK) Study.
Description
Avhandling (doktorgrad) - Norges idrettshøgskole, 2018